20180110

GODA RÖROR..


Till lunch denna veckan har jag testat lite nytt, från Ulrika Davidsson (glömde dock att fota den , så bilden är från receptboken :-) ), och det var så gott så därför bjuder jag på dessa två röror, som serveras ovanpå lite grön blandsallad. :-)

Tonfiskröra 1 port

Ca 70 gr tonfisk i vatten
1/2 hackat äpple
1 msk majjo
1 msk creme fraiche
Salt o peppar
Allt blandas väl och serveras på en bädd av blandad grönsallad och lite skivad gurka vid sidan om.

*********
Kycklingröra 2 port

3 stekta kycklinginnerfileer klippta i mindre bitar
1/2 hackat äpple
3 cm skuren purjolök
2 msk majjo
2 msk creme fraiche
1 msk mango chutney original
Salt o peppar
Allt blandas väl och serveras på en bädd av blandad grönsallad

*********

Nytt för i år är att jag försöker ju planera mina veckor med både frukost, lunch och middag, så man får i sig vad man behöver men även att det är bra och nyttig mat. Då jag har lite lätt för att slarva med maten och gärna hoppa över måltider och sen springa och småäta istället. :-)

Så ett bra och hälsosamt 2018, hoppas vi på! :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar