20140923

BRÖDBAK..

 
Det höstlika vädret och det här inlägget med recept från här, inspirerade mig till att baka lite bröd igår kväll. :-) Ett s.k filmjölksbröd blev det, så enkelt och sååå supergott. :-) Dock eliminerade jag bort brödkryddor, då jag inte hade det hemma, men det saknades inte heller. :-)
 

Finns ju knappt något godare än nybakt bröd, med lite ost på...mmmm. :-)
 
Och inte nog med det, så blev det även lite frö knäcke, vars recept jag bjudit på tidigare i det här inlägget.
 
Idag en kylig Tisdag, där man fick skrapa rutorna på bilen för första gången denna kommande vinter. Och jag fortfarande lite snuvig och hes men ändå lite bättre, och någon träning är det inte tal om ännu. Men är det inte märkligt att när man inte kan träna, så är suget efter det mycket större än när man är frisk. :-) Så på dagens schema är det då inte träning idag utan det är en lång arbetsdag först och sen lite akupunktur, som jag hoppas visar lite bättre status idag jmf med förra gången.
 
Happy Tisdag! :-)
 

5 kommentarer:

  1. Så underbart gott. Bara älskar nybakat. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Visst hembakat bäst! Det brödet bakar jag med, men skippar den torkade frukten är inte så förtjust i det!
    Snygga skor i förra inlägget... och frissan var jag till igår med visst är det härligt efteråt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut! Får nog bli lite brödbak när jag har mer tid om en vecka eller så. Fullt upp på kvällarna och även i helgen....
    Snygga skor! Kram Stina

    SvaraRadera
  4. hej hej!
    men ååå va gullig du är som har länkat till mig och va kul att JAG...fniss...kunde inspirera nån till att baka...hihi...det är ju inte precis min starkaste gren..;)
    Men hur söt är inte lilla vovvan då.. Liza..var det så? jag får scrolla ner igen ...
    Å ditt vardagsrum...to die for....hööögt till tak..ååå vill jag med ha.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Det får nog bli brödbak för mig i helgen, så många som lägger ut en massa goda
    recept. Så gott med nybakat bröd.
    Kram kram
    Pia

    SvaraRadera